Veze: Facebook | Druga | Treća | E-mail

Acko

Decembra 1987. nam je kapetan Acković otišao u prekomandu u Kumanovo. Ovo je slika iz tog razdoblja...

21.03.1987. čistili smo tek zadužene puške, pa je došao vodnik i poslao četvero nas "jačih" da odemo do kapetana u RR magazin i pomognemo nositi neke sanduke.
Sanduke smo odnijeli, ali smo tamo i ostali da pomognemo u sređivanju, jer su septembarci razduživali stare puške i dobivali nove.
I tako stojim ti ja tamo kod kapetana, zvao on mene "dete moje, momče" i slično i slažem ti ja taj magacin, ono što treba i ono što ne. Prošlo je već neko vrijeme, a ne čujem više nikoga vani da govori, pa proturim glavu kroz vrata i šta vidim? Nigdje ovih mojih. Samo kapetan slaže te puške u sanduke.
Ajd' dobro, ostao sam sam, valjda su me zaboravili povući u četu ili je kapetanu trebao jedan da ostane. Kad odjednom, pita mene kapetan gdje su oni stari kanapi za čišćenje pušaka. Ja sam znao da ih više nema i da su ih odnijeli septembarci za rezervu (kao, nikad se ne zna), ali iz mene ni glasić da izađe. Nikako da kažem ijedno slovo, a kamoli "A". Prošlo je možda nekih 15 sekundi, a ja šutim li šutim. Blokada živa!!!
- Jebem ti ujnu, pa zar stvarno tako strašno izgledam da se ti od mene tako uplaši?
Spasio me neki stariji vodnik kada ga je u tom trenutku zvao da dođe tamo malo dalje...
Uh jebote, mislio sam, ako tako bude bilo svaki put, najeb'o sam...

Uspio sam jučer čuti telefonom kapetana Ackovića. Dobro je i živi život i biti će sa nama u martu 2008.
I nije stao na činu kapetana, tek da se zna. Tetka i Ujna su mu još uvijek drage riječi. Hahaha...
Zovem ga opet drugi tjedan da mi kaže nešto više o ostalim starješinama.

3 Comments:

  1. Anonimno said...
    Pozdrav kapetanu Ackovicu i svima sa kojima sam proveo sest meseci u zabiti zvanoj Makedonija i to u Stip-u!!!!!!!!!! Ah robijo ima li ti kraja mislio sam tada.Svaki neki dan mi uzas od cate sredi dezurstvo preko veze sto je znacilo da svaka dva sata moram da prepesacim put od trista kilometara od naseg paviljona do onog nesretnog KPS-a da bih prijavio smenu pozarnih u PTS - PARKU TEHNICKIH SREDSTAVA. No ni danas posle dvadeset godina nemam nikakvih primedbi jer su pozarni cuvali i svake noci sacuvali ficu i keca sa kojima sam presao milion kilometara, sto do Strumice, sto do Krivolaka, sto do Skoplja sto do ko zna gde.
    Eh, pre dve godine sam isao Grckoj u pohode i autoput me naneo kao nekad pored Stipa ali nisam hteo da svratim do kasarne jer nikoga ne poznajem (logicno) a i ne verujem da bi me pustili unutra da vidim postoje li jos moja kaseta i moj krevet u kojem sam prespavao sest meseci. Ko zna mozda bi me razvodnik Dzomba docekao ako je zaboravio da se skine ha ha ha
    Unknown said...
    Željko Tucaković, ja sam pripadnik odjeljenja saobraćajne policije u sklopu te ćete. Prošlo je više od 30 godina. Zaborav je nastao, sjećam se kapetana Ackovića, star vodnika Đoa i Krdžića i našeg čate koji me uvijek nahranio kad sam bio gladan, on je uvijek imao neki stari SDO, svaka mu čast. Dragih prijatelja Said Ajkunić iz Crne Gore (harmonikaš), Prvoslav Petrović iz Čačka....
    Ćata said...
    Pozdrav Željko. Nadam se da se vidimo uskoro ;)

Post a Comment